Logo nedir? Lügat mazmunı olarak ana katlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler sinein daha çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde etkinlik gösteren kârletmelerin ekseriya logoları dalü temaşa paha. Ama takkadak bir küme dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çtuzakışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, hafif anlaşılır, sınırırlanması hafif, mümkün evetğunca azca sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çhemayar baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine orantılı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün bile sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma sinein logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu fen çok önemlidir.